۸ نکته ایمنی و نگهداری در مورد پکیج و رادیاتور 

باتوجه به آغاز فصل سرما نیاز است نکات ایمنی در مورد پکیج و رادیاتور بدانیم.

باتوجه به آغاز فصل سرما در کشور نیاز است نکات ایمنی در مورد گرما ساز‌ها بدانیم که امروزه پکیج و رادیاتور از پرمصرف‌ترین این گرما ساز‌ها است. 

۱- فشار پکیج:
فشار استاندارد پکیج‌های دیواری بین ۱ تا ۱/۵ بار است؛ اگر فشار پایین باشد، با بازکردن شیر فشار پرکن، فشار را بالا میبریم؛ اگر فشار بالا باشد، با باز کردن شیر هواگیری رادیاتورها، فشار را پایین می‌آوریم.

۲- دودکش:
استفاده از کلاهک‌های ایمن و استاندارد، از جمع شدن مواد آلاینده و سمی در فضا جلوگیری می‌کند.
مطمئن شدن از باز بودن و عدم گرفتگی مسیر دودکش، برای حفظ امنیت شما ضروری است.
ضمن اینکه استفاده از دودکش‌های گالوانیزه برای پکیج غیر استاندارد است.

۳-رسوب گیری:
برای حفظ و نگهداری از پکیج استفاده از رسوب گیر، به ویژه پیش از ورود آب به محفظه داخلی دستگاه، بسیار تاثیرگذار و مهم است.

۴- سرویس:
انجام فرآیند سرویس پکیج قبل از آغاز فصل سرما، در افزایش بهره وری و کارکرد دستگاه تاثیر مهمی دارد.

۵- تنظیم دما:
دمای محیط را از طریق درجه پکیج تنظیم کنید و از بستن شیر رادیاتور برای کاهش دمای محیط خودداری نمایید.

۶-بررسی فیلترها:
بررسی صافی‌ها و فلیترها، دو یا سه ماه یکبار از جهت عدم انسداد.

۷-سلامت محور پمپ پکیج:
گرفتگی و انسداد مدار آب گرمایشی یا عدم وجود آب در این مدار، می‌تواند موجب آسیب و خرابی پمپ پکیج شود. همچنین، در صورت شنیدن صدا‌های غیر معمول و اضافی، می‌بایست نسبت به عیب یابی و تعمیر پکیج زیر نظر کارشناس حرفه‌ای اقدام کنید.

۸-انتخاب پکیج:
هنگام خرید پکیج و رادیاتور با توجه به شرایط و متراژ محیط، ظرفیت پکیج و تعداد رایاتور مناسب را انتخاب کنید تا ضمن ایجاد گرمایش مناسب از پرداخت هزینه اضافی نیز جلوگیری کنید و به این منظور با کارشناسان و متخصصان مشورت کنید.

-نکته: اگر رادیاتورها، بیشترین درجه گرما را دارند، ولی محیط گرمایش کافی ندارد، نشان دهنده کم بودن میزان ظرفیت حرارتی تولید شده توسط رادیاتور‌ها برای محیط است و باید به تعداد رادیاتور‌ها اضافه شود؛ ولی اگر پکیج تا اخرین درجه تنظیم شده باشد، ولی اختلاف زیادی بین دمای رادیاتور‌ها و درجه تنظیمی پکیج وجود داشته باشد، نشان دهنده پایین بودن ظرفیت پکیج شماست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.